Itu dulu ...

   
dulu ...
kau kata, kau sayang. takkan ada yang lain selain aku!
aku masih ingat lagi katamu itu ...
dulu ...
kau kata, aku cantik bak bidadari ... x ada yang setanding diriku!
katamu masih ku simpan di dalam hati kerna ku tahu kau sayang padaku ...

kini, hari berganti hari, minggu berganti minggu, bulan berganti bulan ...
aku keseorangan ... kau tinggalkan diriku ...
kenapa kau sanggup melupakan janji2 manis mu? ...
di mana sumpah mu dulu? ...

kini, aku pasrah seorang diri!
mana kau peduli? bahkan kau ketawa melihat aku berduka ...
kau tipu aku! kau dustai aku! 
kata, inign sehidup semati, tapi mana buktinya ...
jangankan tarak, habuk pun xda!

sesekali aku bertanya, kenapa buat begini?
kau kata kau untuk aku, aku untuk kau ...
itu dulu jawabmu ...
kau kata kau sayang aku...
itu dulu jawabmu lagi ...
kenapa ingkari janji kau tu? hah? kenapa buat aku mcm ni?
itu dulu juga jawapanmu ...

aku bertanya lagi, masihkah aku bidadari untukmu ...
hampeh! muka mcm kau nak jadi bidadari aku? baguih aku mampus dari memiliki kau ...

itulah ... sudah terhantuk baru nak terngadah!
wahai wanita, janganlah kau terpedaya dengan paras rupa dan wang ringgit ...
di kemudian hari, kau juga yang menyesal ...
itupun tiada gunanya andai dirimu sudah kotor dibaluti dosa ...
kecuali kau bertaubat!
ingatlah, kau sebagai wanita hanya sekali sahaja suci ...
jangan biarkan kau tenggelam, hanyut di bawa arus nafsu! 

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...