Macam ni ker satu Malaysia?



   dah tengok traler movie ni? movie dia pun dah tengok? ha, baguslah kalau mcm tu. keyrill baru jer tengok semalam. kalau yang belom tu, jangan tak tengok, rugi! keyrill bleh jamin korang akan puas selepas tengok. memang best lah orang katakan. korang xkan bosan tengok dengan aksi dan ada unsur2 saspen dia. fuhh! memang bestlah ... orang yang tengok kat MBO (Kuching) semalam pun bnyak. so, janganlah lepaskan peluang ek! 
  
   ha, balik kepada topik kita pulak. apa yang keyrill maksudkan, korang memanglah berseronok tonton movie tu, apatah lagi bila depan skrin wayang! besar pulak tu, jelas lagi. siap dengan subtitle sekali. kerajaan menyediakan semua tu untuk kemudahan ramai, untuk dijadikan tempat hiburan kita semua ni. tapi, apa yang keyrill dapat tahu, huh! lepas jer habis movie tu, sampah-sarap bertaburan di atas lantai. bekas popcorn ditinggalkan di atas kerusi. adoi! keyrill sebab pelajar sekolah lagi, seperti biasa bawa bekas makanan dengan botol minuman tu balik, buang kat tong sampah. bukan menunjuk dan mengatakan diri keyrill ni, berlagak! tapi memang itu yang keyrill buat. terkejut juga keyrill semalam tengok keadaan mcm tu. macam ni ke SATU MALAYSIA? 

   nak tegur, tapi sedar itu tempat awam, boleh bergaduh dibuatnya. kalau tak caya keyrill bawa balik bekas makanan dan botol minuman tu, ni ha ... tengoklah! siap letak depan pc pulak tu ...






   kita sebagai rakyat Malaysia, kenalah bersikap bertanggungjawab sikit. ringankan beban kerajaan. kerajaan dah buat semua tu, bersyukurlah. hargai apa yang ada. ini tak, membazir diut kerajaan aje! keyrill bukan mengutuk korang yang selalu pergi tengok wayang, tapi memang itulah kenyataannya. cuba korang perhatikan kalau korang pergi tengok wayang ... confirm ada! keyrill boleh jamin! apa2pun, janganlah kita mengamalkan sikap sebegini ek. x baik. kalau ada pelancong dari negara luar yang turut tengok wayang kat negara kita ni, amacam? apa pandangan dorang? ... so, fikir2kanlah k ...

2 comments:

Amir Izzat berkata...

betul2...miak swak tok eyh..nang susah

Keyrill Eduardo Willeyhem berkata...

@ susah nak nyruh cdak nya berdisiplin....isk3...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...