Mesti menjerit ke bagitau kau ni?


    baru jer bangun tido nih ... pastu bukak blog jap. mandi, sarapan pun belom ni. maklumlah, semalam tido lewat gilak. sekali tengok dan belek2 blog Ben Ashaari , aik? ada entri untuk blogger baru. klik sini untuk maklumat lanjut. tak tahulah boleh terima ke tak? so, aku join sekalilah tadi ... he he. tak berjaya pun, xpa. jangan risau. lain kali kita pulak ek! kan Ben?

    ni ha, balik pula kepada tajuk kita ni, huh! buat hati aku panas tol dengan sikap orang sebegini. tapi cuba menyabarkan diri, gagal juga! bukan apa, itupun kaum keluarga sendiri yang berlaku sebegini. nah! keyrill bagitau korang, korang jangan pulak buat mcm tu! menjerit pulak keyrill bagitau korang nanti! ahakz! xdelah, gurau je. ni, aku bagitau uncle aku tadi sebelum dia pergi kerja sebab semalam dia janji nak bawa kasut hitam aku tu pergi kedai jahit. so, aku mengingatkan dia aje.  

    "uncle, jangan lupa bawa kasut aku tu nanti, pergi jahit kat kedai " ujarku memberitahu. pastu, aku tengok dia selamba aje. aik? dia dengar ke tak ni? kataku dalam hati. "uncle, jangan lupa bawa kasut aku tu nanti, pergi jahit kat kedai !" kataku lagi kepadanya. aku cuba menyabarkn diri dan kali ini baru dia dengar itupun masih kurang jelas. "hah? apa dia?" soalnya pulak. geram betul aku dibuatnya. hisk! nak menjerit, serba salah pulak. berkasar dengan orang tua dosa tau. tapi ni ? ... dia kurang pendengaran ... jangan salahkan aku ek bila aku menjerit bagitau kat dia "JANGAN LUPA BAWA KASUT HITAM AKU TU PERGI KEDAI , JAHIT!" huh! kali ini baru dia dengar. "oh...lupa ambil tadi! jawabnya. geram betul aku. pagi2 lagi dah berteriak. tak pernah2 aku buat mcm ni. hisk! salah aku ker?  

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...