Cikgu, nak pergi tandas !

Salam ...


     BW seperti biasa sebelum update! memang sudah menjadi amalan blogger. okeyh, nice and simple topic for today, "Cikgu, nak pergi tandas!" ha ... apa kata korang? cikgu nak pergi tandas? huhu ... sekolah menengah pun masih kurang betul penggunaan bahasa! nak kata tak belajar BM tak juga, kan? untuk warga Malaysia ajelah ... huhu! 


korang mesti pernah dngar ayat ni kan kalau minta kebenaran keluar kelas daripada cikgu. "Cikgu, nak pergi tandas!" ... hahahahah! memang sudah kebiasaan bagi pelajar mahupun cikgu mendengar perkataan itu. ha ... so, pelajar ke cikgu nak pergi tandas nih?? ahakz!

5 comments:

tengkorakemas berkata...

macam mana pula, kalau yg cakap, "cikgu, toilet" atau "cikgu, tandas" haha adakah cikgu itu tandas?

mungkin di sinilah peranan nada suara dan penggunaan tanda baca, tapi benda2 mcm ni dah jadi adat kebiasaan maka cikgu pun automatik faham :D

tengkorakemas berkata...

macam mana pula, kalau yg cakap, "cikgu, toilet" atau "cikgu, tandas" haha adakah cikgu itu tandas?

mungkin di sinilah peranan nada suara dan penggunaan tanda baca, tapi benda2 mcm ni dah jadi adat kebiasaan maka cikgu pun automatik faham :D

Afizz berkata...

hahaha...penyalahgunaan tatabahasa yang selalu dilakukan oleh pelajar...

Apa Cerita Orang Muda?:
Laporan Exam Minggu Pertama

Amir Izzat berkata...

dua dua mahu pergi tandas..ahaks..biasa ar tue..nak cepat...

p/s: blog ko dah da iklan..haha

Keyrill Eduardo Willeyhem berkata...

@ tengkorakemas : yeap! memang biasalah tu...hahaha,... tulah cikgu kadang2 x benarkan pelajar keluar, malah guru yang keluar! hahha]

@ Afiz : betul tu betul...

@ Amir : erk?? sapa makan cili dia terasa pedas! hahaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...