Apabila bayi mendengar musik!

Salam ...



hikhikhik! tomey nyer dia ... keyrill pun dah ngantuk dah nih! so, sebelum tu, keyrill teringat something nih, waktu tidur malam, korang dengar lagu tak? guna stereo lah ... ni nak bagitau, keyrill nih, tiap2 malam dengar lagu tau! ha ... mata terlelap pun tidak terasa. begitu juga dengan bayi nih! so, kepada yang dah, bersuami isteri tu, keyrill nak tanya nih, bayi korang pernah dengar musik tak waktu dia tido? oohh ... tak pernah lagi! nak tahu apa sebabnya bayi perlu dengar musik waktu tido?

ni ha, keyrill ingat lagi waktu membaca majalah klik, keyrill terbaca mengenai bayi tidur dengan tenang ketika mendengar musik. ha ... see! jngan aje musik berat seperti, lagu2 rock, bising dan sebagainya! fikiran bayi pun tenang, aman dan selesa bila dia tidur ... menangis? jangan risau, xkan nangis punya ... hheheheh! 

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...